بویلر فایرباکس چیست ؟

  1. علمی
  2. بویلر فایرباکس چیست ؟

همه چیز در مورد بویلر فایر باکس

 

بویلر فایرباکس ( FIRBOX BOILER ) :

توضیحات…

بویلرهای آب گرم فایرباکس ( FIRBOX BOILER) از نظر فن آوری طراحی، ساخت و نصب، مشابه بویلرهای فایرتیوب می باشند که همگی در شرکت صنایع پاک فن بخار طراحی و تولید می گردد. و پوسته و محفظه احتراق آن ها بصورت بیضی شکل طراحی شده است. این دسته از دیگ ها به طور معمول برای استفاده در کاربردهای نیازمند به آب گرم با ظرفیت و فشار پایین ساخته می شوند. طراحی منحصر به فرد این دستگاه به گونه ای است که کوره آن در پایین ترین نقطه دیگ و در مسیر خروجی آب گرم برگشتی قرار دارد .

و سومین پاس حرارتی آن در بالاترین ترین نقطه آن قرار داده شده است. این پیکربندی باعث انتقال انرژی موجود در گازهای خروجی از دودکش به آب گرم سیستم شده و بازده حرارتی دستگاه را افزایش می دهد؛ به همین خاطر دمای گازهای خروجی از دودکش پایین بوده و تقریباً برابر با دمای آب گرم خروجی سیستم می باشد.دیگ فایرباکس یک واحد بسیار متناسب نسبت به فضای موتورخانه و بسیار به صرفه بوده و انتخابی ایده آل برای موتورخانه های مرکزی به شمار می رود.

این نوع از محصولات بر اساس استاندارد  BS. 855 طراحی شده اند و از ظرفیت 82000 تا 700000 کیلوکالری بر ساعت در فشار کاری 6 و 10 بار با استفاده از ورق های فولادی آلیاژی 17Mn4 و لوله های آتش خوار  ST35-8 با بازده حرارتی بالا تولید می شوند. جهت دیدن اطلاعات فنی دقیق محصول می توانید به کاتالوگ فنی دستگاه مراجعه نمایید .

از فواید این محصول می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1- جابجایی و حمل این نوع از بویلرها در مقایسه با سایر بویلرها سهل تر می باشد.

2- قیمت مناسب با توجه به کارایی قابل قبول دستگاه نسبت به محصولات مشابه

3- قابلیت کارکرد با هر نوع مشعل فن‌دار استاندارد

4- طراحی ویژه جهت سهولت نصب، بازرسی و سرویس در کوتاهترین زمان ممکن

5- برخورداری از حفاظت کاتدی

6- دسترسی آسان به سطوح انتقال حرارتی جهت هر گونه بازرسی و سرویس

 

تهیه و تنظیم : دکتر مجید رعایایی – شرکت صنایع پاک فن بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.